Zwanger of een kinderwens?

De beslissing om te proberen zwanger te raken is spannend genoeg. Daar wil je je lijf zo goed mogelijk op voorbereiden. Maar ook als je ongepland zwanger bent, kun je heel veel doen om dit goed te laten verlopen.

Gezonde voeding en een gezonde leefstijl zijn natuurlijk een must!

Al voordat je zwanger wordt of vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent, kun je zorgen dat je genoeg foliumzuur binnen krijgt. Foliumzuur is een vitamine en zit in verse groente, peulvruchten, zuivel, fruit en volkoren. Tijdens de eerste weken van de zwangerschap wordt het centrale zenuwstelsel van je baby gevormd. Hieruit ontstaan later het ruggenmerg en de hersenen. Het is bewezen dat foliumzuur defecten aan het centrale zenuwstelsel drastisch verlaagd. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid tijdens zwangerschap is 0,4 tot 0,5 milligram. Deze hoeveelheid is moeilijk alleen uit voeding te halen, vandaar dat het verstandig is een supplement te slikken.

Kom je er pas na een paar weken achter dat je zwanger bent en je hebt geen extra foliumzuur geslikt, geen nood. Bij een gevarieerd eetpatroon krijg je voldoende foliumzuur binnen. Als je zwanger bent heb je alleen wat extra nodig, voor jezelf en voor de baby. Begin gelijk met slikken zodra je weet dat je zwanger bent.

Ook voor de man is foliumzuur, in combinatie met zink, belangrijk. Het bepaalt voor een deel de kwaliteit van het sperma. Het wordt (nog) niet aangeraden om extra foliumzuur te slikken maar zorg voor voldoende voeding waar het in zit.
Zink zit vooral in paranoten, zaden, vis, eieren en granen.

Zorg daarnaast voor voldoende vitamine C, dit bevordert de opname van foliumzuur. Voedingsmiddelen met extra vitamine C zijn bijvoorbeeld groene bladgroente, kiwi's en tomaten.

Voeding die de vruchtbaarheid verhogen.

Er zijn nogal wat voedingsmiddelen die de kans op bevruchting verhogen omdat ze rijk zijn aan alkaline, zoals appels, komkommer, uien, asperges, wortelen, broccoli, kersen, mango's, perziken en olijven.

Daarnaast zijn er natuurlijk voedingsmiddelen die de kans juist verlagen, zoals alcohol, transvetten en suikers. Kortom, laat junkfood en bewerkte voedingsmiddelen staan want ook overgewicht kan een nadelige invloed hebben op vruchtbaarheid.

Ook je leefstijl heeft invloed. Probeer dus zo snel mogelijk te stoppen met slechte gewoonten en probeer stress zo veel mogelijk te vermijden!

Er is nooit een garantie dat het lukt om zwanger te worden of dat een zwangerschap goed verloopt, maar je kunt wel je kansen optimaliseren!

Door middel van bioresonantie kan ik meten hoe jouw lichaam er voor staat, zowel man als vrouw, en daardoor zien of je behoefte hebt aan aanvulling op het gebied van vitaminen of mineralen. Tijdens vervolgafspraken kan ik aan de hand van de metingen zien of er eventueel vooruitgang geboekt is of dat we toch nog ergens bij moeten sturen.

Ik geef je voedingsadvies op maat om de beste kansen te creëren!

Bel mij voor meer informatie of een afspraak op nummer 0637 346 230

Contact

Bewust Sano
Dr. B. Hornstrasingel 6
9251AK Burgum

06-37346230
De gevolgen van langdurige of chronische stress.

De gevolgen van langdurige of chronische stress.

Geplaatst op: 2020-01-03

Of het nu gaat om een conflict met familie of vrienden of een vervelende baas of collega, we belanden allemaal wel eens in een situatie waar we niet in willen zitten. Je zou het liefst direct &...

Lees meer Meer nieuws
Brandend maagzuur. Hoe los je het op een natuurlijke manier op?

Brandend maagzuur. Hoe los je het op een natuurlijke manier op?

Geplaatst op: 2019-11-27

Maagzuur is een spijsverteringssap wat in de maag gevormd wordt door maagwandklieren. Het bestaat onder andere uit zoutzuur. Maagzuur heeft een aantal functies, namelijk: het breekt v...

Lees meer Meer nieuws
  • Na een week kon ik al verschil merken doordat ik me fitter voelde, meer energie had maar ook voelde ik me meer ontspannen.

    Wilma
  • Toen ik ben begonnen merkte ik al snel verschil.. werd een stuk rustiger in mijn hoofd, minder piekeren, duizeligheid nam af..

    Tineke van den Brand
  • Op advies van Marinda zijn wij gestart met visolie en multivitamines. En jeetje, wat voelen wij ons goed!

    Familie Visser
Wilma Tineke van den Brand Familie Visser

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.